Контактні телефони:

  • (044) 255 75 41 
  • (044) 253 14 01
Центр соціальних експертиз

Створення системи інформаційного забезпечення населення щодо поводження з РАВ та радіаційної обстановки в районах функціонування підприємств по переробці, перевезенню та похованню РАВ

Проект виконаний Центром соціальних експертиз ІС НАНУ на замовлення Міністерства Надзвичайних Ситуацій України

Час проведення проекту: 1998-1999рр.

Ціль проекту:
Розробка сучасної інформаційної стратегії підприємства галузі поводження з РАВ “Техноцентр”.

Задачі проекту:

  • вивчення досвіду інформування населення підприємствами галузі поводження з РАВ в світі;
  • аналіз наукових, науково-технічних та популярних видань з метою окреслення сучасного стану інформаційного поля (стосовно галузі поводження з РАВ);
  • формування системного підходу до надання інформації щодо галузі поводження з РАВ.

Зміст звіту по проекту:

Вступ
Розділ 1. Загальна система інформування населення
Розділ 2. Структура системи інформування населення
Розділ 3. Зміст повідомлень
Розділ 4. Аналіз лексичних семантичних полів.  Визначення лексичних обмежень. Вибір каналів інформування
Розділ 5. Терміни інформування
Список використаної літератури

Висновки:

  • Проблеми існуючі в галузі поводження з РАВ в Україні відзеркалюються в процесі інформування населення стосовно діяльності цієї галузі. Водночас результати і досягнення в її роботі залишаються поза увагою ЗМІ. В інформаційному просторі існує викривлений образ підприємств галузі, зокрема, “Техноцентру”.
  • Теоретично окреслено: структуру масиву інформації необхідної для надання; найкращі канали інформування; джерела інформування, які можуть надавати реальні, не викривлені повідомлення; способи побудови інформування у відповідності до характеристик поточної ситуації; групи споживачів інформації.
  • Доведено необхідність щоденних зусиль щодо внутрішньої та зовнішньої роботи підприємства галузі поводження з РАВ.
  • Чітке визначення і дотримання термінів виконання заходів системи інформування — одна з основних умов її ефективної роботи. Особливо значущим є фактор часу за екстремальних умов.
  • Сценарії поточного та екстремального інформування мають прийматися до виконання на виробничій раді закладу-виконавця (“Техноцентру”). Система інформування має бути частиною загальної стратегії підприємства, мати офіційного відповідального виконавця. Прийняття реальних термінів виконання для сценаріїв системи — задача науково-виробничої ради та керівництва “Техноцентру”.

Публікації результатів проекту:
“Чорнобиль і соціум (випуск четвертий)”// Ходорівська Н.В. “Методичні засади поточного інформування населення щодо проблем поховання радіоактивних відходів”. – Київ, 1998.