Контактні телефони:

  • (044) 255 75 41 
  • (044) 253 14 01
Центр соціальних експертиз

Соціологічне дослідження «Сільськогосподарські виробники після 2000 року»

Виконано Центром соціальних експертиз ІС НАНУ на замовлення Міжнародної організації продовольства

Мета дослідження
Отримання економічних та соціологічних даних стосовно сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств та особистих селянських господарств України після аграрної реформи 1999/ 2000 рр.

Області, в яких проводилось опитування
Чернігівська, Сумська, Полтавська, Вінницька, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Миколаївська.

Вибіркова сукупність
Вибіркові сукупності формуються для кожної з трьох категорій, респондентів: сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств та особистих селянських господарств. Відбір проводився у три етапи згідно плану формування вибіркової сукупності, представленому Замовником. До соціологічного дослідження залучаються респонденти 8 областей України.
Далі випадковим чином було здійснено  відбір районів у областях:
– Івано-Франківська, Рівненська та Сумська області – по 3 райони в кожній;
– Львівська, Чернігівська та Миколаївська області – по 4 райони в кожній;
– Вінницька і Полтавська області – по 5 районів в кожній.
(всього – 31 район).

Надалі випадково відбиралися населені пункти у відібраних районах. Кількість населених пунктів складала 25% від загальної кількості населених пунктів, в яких знаходяться центральні садиби сільськогосподарських підприємств. Це приблизно 6-7 населених пунктів у кожному районі , а всього – 210 – 220.

Необхідна кількість респондентів відбиралася наступним чином:
А. В кожному з попередньо відібраних населених пунктів випадково відбиралося одне сільськогосподарське підприємство.
В. Відбір фермерських господарств: випадково відбираються по 10 господарств у кожному відібраному районі. Якщо у районі менше ніж 10 фермерських господарств, то у дослідженні брали участь всі, що існують у районі. .
С. Відбір особистих селянських господарств: по 4 відбираються випадково в кожному населеному пункті, де опитувалося сільськогосподарське підприємство.

Категорії респондентів
Дослідження передбачало опитування трьох категорій респондентів у такій кількості:

  • Керівники сільськогосподарських підприємств – 220 осіб
  • Керівники фермерських господарств – 310 осіб;
  • Голови особистих селянських господарств – 880 осіб.

Загальна кількість опитаних – близько 1500 осіб з урахуванням претесту анкет соціологічного дослідження.
Введення, контроль та обробка результатів опитування здійснювалося в програмі SPSS.