Виконавець: Центр соціальних експертиз Інституту соціології НАНУ
Менеджер проекту: Сапелкін Ю.В.
Строки виконання: (квітень-травень 2017)
Замовник: Представництво Світового банку в Україні.
Мета дослідження: оцінити та покращити проблемно-тематичні лозунги інформаційної кампанії Світового банку щодо ключових реформ в Україні.
Методологія дослідження: якісне дослідження – 5 фокус-групових інтерв’ю з наступними категоріями експертів.
Категорії експертів:
Представники загальноукраїнських та регіональних ЗМЇ.
Представники органів державної влади.
Представники органів місцевої влади.
Представники громадських організацій (аналітичних центрів).
Представники середнього бізнеса в різних галузях.
Результати дослідження:
Найбільш позитивну загальну оцінку серед меседжів щодо боротьби корупції мають меседжі «Корупція розкрадає українські школи, лікарні, дороги та бізнес» та «Майбутнє України залежить від боротьби з корупцією»
2. Оцінка меседжей щодо земельної реформи
Найбільшою мірою учасникам проблемно-тематичних дискусій сподобався меседж «Українці втрачають мільйони через брак прозорості та корупцію у секторі державних земель», а найменшою мірою – «Земельна реформа має вирішальне значення для розкриття потенціалу та продуктивності аграрного сектора».
3. Оцінка меседжей щодо пенсійної реформи
Більш компліментарно учасники оцінили саме меседж «Без реформування пенсійної системи через 20 років уряд взагалі не зможе виплачувати пенсії»
4. Оцінка меседжей щодо реформи охорони здоров`я ФГД менш критично поставилися до меседжів.
«Боротьба з корупцією в медицині – це порятунок мільйонів життів» та «Якісна медицина означає сімейного лікаря для кожної родини». Дані меседжи отримали більш позитивні загальні оцінки, серед запропонованих щодо реформи охорони здоров’я, вони сподобалися учасникам ФГД найбільшою мірою, до формулювань цих меседжів під час обговорення було висунуто найменшу кількість зауважень.